PARAMORE @ FRYSHUSET 30/11-09

Måndagen började med att jag gick till skolan till 14.20. Därifrån hade jag ledigt, vilket betyder att jag missade lite fysik och hela vb-lektionen! Katastrof, ungefär. Men enligt Kennet hade jag en giltlig anledning; rockkonserter och fysik-grejer vad det enda man fick ta ledigt från fysiken för, haha.

Vi stannade till i Avesta för att plocka upp en medressenär, sen bar det av till huvudstaden. Tillslut var vi framme, och fick köa över en timme för att komma in. Väl inne fick vi höra att det var fyra förband, så det var en stund kvar tills favoriterna skulle ta plats på scenen. Vi bestämde oss för att få något i magen, och det är inte kul att köpa mat eller äta ute när man inte får äta mjölk... Man har inte så mycket att välja på precis. Så för mig blev det en pasta, trots att det hade räckt gott och väl med en macka. Menmen, hade inte varit så kul att bli dålig där. En t-shirt köptes, och sen gick vi in till scenen. Var en del folk, men kändes inte som så mycket ändå...

Till slut vid tio-tiden kom dom i alla fall, mina favoriter! P-A-R-A-M-O-R-E! P-A-R-A-M-O-R-E! P-A-R-A-M-O-R-E! Dom startade med Ignorance, och hela publiken sjöng för fulla muggar(och fortsatte så genom hela konserten)! Härligt drag var det verkligen! Synd att ljumskarna är som är, annars hade jag nog hoppat och haft mig. Sjöng gjorde jag i alla fall. Såg inte så mycket i början, men allt eftersom tiden gick kröp vi längre och längre fram. Fast... såg inte särskilt mycket då heller. Jag är helt enkelt inte gjort för sånt här. Haha, nej men, korta borde ha en egen avdelning längs fram eller något. Vi har väl också rätt att se våra hjältar live?

Tiden gick sjukligt fort, som den tyvärr alltid gör, och efter lite mer än timme var det över. Lite besviken över att de inte spelade längre, menmen. Flera grymma låtar spelades, bl.a. Ignorance, Decode, I Caught Myself, crushcrushcrush, Misery Business, Careful, Misguided Ghosts, The Only Exception, That's What You Get m.m.

Kvällen kan summeras som underbar och fantastisk. Trots ledighet, en dag av missat plugg, blodrtycksfall och en hel del trötthet dagen efter. Det var helt klart värt det. Och jag hade världens trevligaste sällskap också, Sebastian Pantin Liljevall. Pojken jag älskar över allt annat. ♥
Så jag tackar Paramore, Sebastian, Frida, Matilda, resten av publiken och framför allt mamma, som stod för skjutsen och tillät mig tt åka dit, för en grym kväll och ett minne för livet!
Tack! ♥

   

Sebastian som tog dom flesta bilderna (han som är lång... :P).
© COPYRIGHT PÅ BILDERNA!


Kommentarer
Postat av: Filip

Jodå, det är dom visst det, små människor sitter på stora människors axlar! :)

2009-12-06 @ 13:55:19
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Haha! ;)

2009-12-06 @ 13:56:51
Postat av: Jubjo
http://jubjo.blogg.se/

Spelade dom bara en timme!?>O Dååålig stil!

2009-12-06 @ 14:16:14
Postat av: johanna montell
http://mixband.blogg.se/

tack så mycket :)

2009-12-07 @ 08:32:57

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0