Pepparkakor

har det bakats idag. Alltid lika trevligt att sitta där med degen utkavlad och ha beslutsångest för vilken form man ska välja. Jag och Fripp bakade tillsammans, så det blev lite oseriöst emellanåt. Sen är det ju roligt när man har lite udda formar, som till exempel en fisk och ett hus. Blev i alla fall lite klassiska hjärtan och stjärnor också.
Allt flöt på bra fram tills att det var dags att sätta in sista plåten. Brände mig på gallret som låg strax under där jag satte in plåten. Ajaj. Men jag är inte förvånad, haha. Klantig familj/släkt. Frida berättade ju att hon gjorde en konstig grej inatt. Men det tar vi inte upp här, haha.
Nu ska jag försöka ta tag i städningen och sen mata ödlan med lite syrsor. :)


Kommentarer

DU ska inte säga nåt om det där!

det gjorde faktikst ONT! :O

2009-12-21 @ 19:24:08
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Frida; Kan inte svara på din blogg för du har gästlösen din muppunge.

Och nu kanske du förstår hur det kändes för MIG? Jag gjorde det dessutom med kraft :o

2009-12-21 @ 19:28:09
Postat av: frida

men det kanske jag också gjorde?!

jag nockade mig själv ur sängen :(

2009-12-21 @ 19:29:24
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Frida; Och jag kickade ner mig själv från stående till liggande. Fick en stor fet bula, massa huvudvärk och såg en del stjärnor...

2009-12-21 @ 19:32:56
Postat av: Filip

If you cant stand the heat, get out of the Kitchen!

2009-12-22 @ 00:22:23

Ajajaj! Hoppas du inte blev för skadad, och du ett tips om det skulle hända igen, skölj inte handen/fingrar eller vad du nu bränner under kallt vatten utan under ljumet vatten, då minskar risken för blåsor avsevärt!



Vi är riktiga klantar båda två då, själv satte jag ju händerna på 100 gradig varm "karamell massa" för ett par veckor sedan, en del blåsor är fortfarande kvar xD



Hoppas du får en underbar jul Lina!<33

2009-12-22 @ 18:25:57

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0