bättre sent än aldrig

Har vart klent med uppdatering på senaste tiden.
Har varken haft tid eller ork för att skriva känns det som.
Aja, måste berätta om Åland! Det blir långt, men läs gärna i alla fall!

Tisadgen
Gick upp tidigt för att åka bil till Grisslehamn.
Väl där kliver vi på färjan, EckeröLinjen.
Kikar lite efter folk med röd-vita halsdukar eller tröjor, men hittar inga. :p
Till slut är vi framme i Eckerö. Tar bussen till Mariehamn.
Under bussresan kom jag fram till att Åland är ett rätt trevligt ställe.
Fina hus och trädgårdar m.m. Haha ;)
Jag och pappa checkar in på hotellet, lämnar väskorna och går ut en sväng på stan.
Eller stan och stan. Fanns inte så mycket, men bättre än att sitta på hotellet.
Och det skulle visa sig bli otroligt bra!
Vi går runt lite, och när jag tittar bakåt ser jag en man i röd träningsoverall-tröja.
Tycker att jag känner igen honom lite, och så kommer jag på att det är Pernía!
Mariano Pernía (vänsterback i Atlético Madrid) ! :o Mitt på gatan!
Missade i alla fall tillfället att ta kontakt. Men men. Det skulle komma mer.
Vi går lite längre, och jag ser 4 st. i röda träningsoverallsjackor!
Känner igen dem också. Till min förtvivlan kommer jag på att kameran ligger på hotellrummet! :o
Det slår mig även att jag varken har pappaer eller penna med mig.
Vi ser att dom går ner för en gata, och jag tänker att nu är det kört.
Men jag och pappa skyndar tillbaka till hotellrummet, hämtar kameran och går förbi
bokhandeln och köper ett block och en penna.
Vi går ner för samma gata som spelarna, och ser dem sitta inne på ett matställe.
Tänker att nu får jag inte missa chansen!
Så vi väntar utanför, och jag blir bara nervösare och nervösare.
Till slut kommer dom ut, och jag vet inte vad jag ska göra. x)
Pappa lyckades i alla fall få fram att jag ville ta kort med dem, och så blev det. :D
Fick autografer på mitt nyköpta papper också.
Gissa om benen skakade?! :o x)
Och pappa var, såklart, tvungen att visa Luis García sitt medlemskort i FC Barcelona.
Men han lyckades rädda situationen för mig genom att säga;
"But she is atletico-fan" i alla fall!
Luis: "Are you? " :)
Jag: "Yes, of course!" :D
Så jag har pratat med Luis García! Det ni! :D
Efter det gick jag och pappa tillbaka till hotellet för att äta.
Sen blev det en sväng på 'stan' igen. Denna gången var jag matchklädd!
Halsduk och t-shirt, av det finaste slaget! :)
Mötte ett gäng atléti-fans, som 'hälsade' genom att sjunga;
"Atleeeti! Atleeeeti! Atleeti..." Härligt värre :D
Jag fånlog som en tönt, men i alla fall :p
Tillslut begav vi oss till Wiklöf Holding Arena, IFK Mariehamns hemma-arena.
Där inköptes en halsduk, med både Atleti och IFK Mariehamn, fast egentligen var det
ju bara reklam för Paf. Men men.
Atléti tog ledningen via en straff av Sinama-Pongolle.
Mariehmn kvitterade, men Atleti tog ledningen igen, denna gång via Borja, ungdomsspelare.
Matchen slutade 2-1 till Atleti, och jag var glad. :)
Så mycket mer finns inte att säga om denna underbara dag som jag sent kommer glömma.

Onsdagen
Åkte hem, på vågigt vatten.
Blev nästan sjösjuk. Inge vidare.
I taxfreen köptes parfym till mig och choklad till pojkvännen :)

Tack pappa, för resan! Fantsktiskt!
Och tack till Paf, som ordnade matchen!

En kommentar sitter aldrig fel :p

Kommentarer
Postat av: Josefine
http://mysticalme.blogg.se/

Åhh vad härligt det låter, förutom det där med båten då^^



Och det är inte varenda 16 åring som pratat med Luis eller, så nu får du passa på att skryta:D<3

2009-06-07 @ 22:36:30

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0