Blue Lining, White Trenchcoat

Fick ihop en debattartikel igår i alla fall. Fast om den blev bra, det vet jag inte.
Har haft fullt upp hela dagen idag, känns det som. Åkte till Hedemora innan lunch för att inhandla lite kläder. Var mest syster min som skulle handla, men det blev ett linne för mig i alla fall. Sen åkte vi hem och åt, och sen kom Tuva och morfar hit. Jag och fripp pysslade lite med Tuva, fast Tuva ritade mest. Jag och Fripp var snälla och gjorde ett pennställ till kusinen våran i alla fall. Jag saknar när man var liten och julpysslade vid den här tiden...
Aja, nu sitter jag och räknar fysik. Känns som att den meningen börjar bli sliten nu, men så sann. Kennet sa ju att jag skulle räkna som en galning i helgen, eftersom jag är ledig en stund på måndag(PARAMORE!), haha. Men det är inte så svårt egentligen. Bara att räkna med gaser, det är lite klurigt... Prov på torsdag, borde hinna bli lite klokare tills dess. Annars händer inte mycket ikväll, tror jag. Funderar på att titta på Eragon ikväll. Har bara sett den 2 ggr! :o Fast filmen är sjukt mycket sämre än boken, men så är det ju alltid.

Kommentarer
Postat av: Filip

Gas? (tryck)P= g x T genom volymen :)

2009-11-29 @ 07:07:26
Postat av: Lina D
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Allmänna gaslagen: pV=nRT där p är tryck, V är volym, n är antalet partiklar i gasen, R är allmänna gaskonstanten (8,314 J) och T är temperatutren i Kelvin. Den delen är inte svår, det svåra är när man ska flytta om och grejja en massa, typ om man ska räkna ut vad temperaturen blir om man ökar trycket med x antal Pascal. Haha :P

2009-11-29 @ 11:00:46

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0