Kick it up

Det är alldeles vitt ute, eller.. vitt och svart.
Redan nattsvart :o Hej vinter.

Var ju på "mjölkskola" idag, och ska försöka börja min mjölkfria tid på måndag, när jag har hunnit pratat med köket i skolan. Det jobbigaste är väl att det kan finnas mjölkpulver i nästan vad som helst. Är ju inte laktos som är problemet, utan mjölkprotein. Det finns i alla fall mycket man kan ersätta vanliga mjölkprodukter så som (havre-, soja-, ris-) mjölk, youghurt, grädde och glass, men nästintill inget alternativ till ost...

Vart inte så mycket skola idag, en halv svenska lektion och en fysiklektion. Det här fysikkapitlet, energi, är faktiskt helt okej. Inte så jättemånga formler man behöver hålla koll på, bara man vet vad som är samma sak som vad.

Sitter och tittar på min rumskompis, min leopardgecko-ödla.
Lia heter hon, och hon är fin. Ni får en bild :)

(lite suddig, men...)


Kommentarer
Postat av: emma nord - foto & vardag
http://emmanord.blogg.se/

den ödlan har jag pillat på :o haha :(



svar: Mjölkfri var det ja, ska iaf försöka hålla mig ifrån så gott som möjligt :D Vad är det du använder dig av för något i mat och sånt? vi har lite saker hemma redan för min bror är/var mjölkallergisk så jag kan nog iaf vänja mig :)



Några dagar får räcka för mig och inte ett längre tag, ska ändå bara kika om det är något som jag är känslig för eller inte :)

2009-11-05 @ 18:36:15
Postat av: emma nord - foto & vardag
http://emmanord.blogg.se/

svar; haha jag tror inte du var hemma då, en av gångerna jag och frida har vart busiga och smygt in i ditt rum (a) haha. förlåt.. ;-)



Okej :) Jo det finns ju ganska så mycket som finns utan mjölk nu, mer än vad man tror. blev helt chockad när mamma sa att det var mjölk fast utan mjölk, haha. Men det är bara bra att det finns :) Mamma ska köra med mjölk i mat, tror jag, men ska hålla mig borta så mycket som möjligt :)

2009-11-05 @ 19:18:15
Postat av: emma nord - foto & vardag
http://emmanord.blogg.se/

svar: haha förlåt :D



okej :( Jag får väldigt ont i magen när jag äter saker med mycket mjölk i och sånt, så vi ska prova om det blir bättre :)

2009-11-05 @ 19:58:40
Postat av: emma nord - foto & vardag
http://emmanord.blogg.se/

svar; hoppas att de blir bättre, eller helt enkelt att det inte är mjölk jag är känslig för :)

2009-11-05 @ 20:18:10

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0