Practice Makes Perfect

Har varit en helt okej dag idag, hittills i alla fall. Vi jobbar lite med debatt-artiklar/insändare och argument på svenskan nu, och jag hittade en intressant artikel om livstidsstraff. Ska inte gå in så mycket på det här, men det var faktiskt intressant. Sen var det Lucia-möte, och vi började sjunga lite. Kan nog bli bra tillslut i alla fall. En tråkig sak är dock att jag kommer missa all spanska de närmaste veckorna, tack vare Lucian. Hmm... Får nog skippa något möte, jag ska ju fixa bra betyg! Äsch, jag lever efter ordspråket "Det löser sig med tiden" för tillfället. Orkar inte riktigt ta tag i något. Ska bli skönt med jullov sen. Förutom att det är lov, vilket betyder att Sebastian åker bort. Men annars ska det bli skönt att vila upp sig(=plugga lika mycket fast hemma vid skrivbordet istället för i skolan..?) Aja. Tänkte träna ikväll i alla fall. Ska bli skönt, förutom att jag är ganska trött och huvudet dunkar till och från.
Blir nog något mer inlägg idag, så vi höres. :)


Kommentarer
Postat av: Filip

"Inte gå in på det", är du rädd att jag drar upp en disskusstion? x)

2009-11-24 @ 17:39:15
Postat av: Lina D
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Haha, nejdå. Diskussioner är väl trevligt? :)

Orkade inte skriva allt jag tycker bara. :P

2009-11-24 @ 17:41:42
Postat av: Filip

Vad anser du då? :) (Ursäkta för cp-stavningen på diskussion)

2009-11-24 @ 18:59:39
Postat av: Lina D
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Jag tycker att det är intressant att läsa om andras åkikter, väga fördelar mot nackdelar. Och angående artikeln så tycker jag att livstidsstraff är bra. Jag menar, man vet innerst inne att det är fel att mörda, att det bryder mot lagen, att man inte får göra så, När man mördar någon gör man det för att man vill det, antingen för att hämnas, eller för att få en "kick". Vilka motiv man än har, så gör man fel, och man väljer själv att göra det. Därför är det inte mer än rätt att de får livstid. Och när de bedöms vara friska och klara i huvudet igen, så släpps de, istället för att sitta inne en viss tid, som både kan bli för lång och för kort för brottslingen. Vet inte vad jag ska skriva mer, men jag tror du fattar vad jag menar?

Och nu fick du en lång utläggning, nöjd? ;)

2009-11-24 @ 22:35:04

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0