here we go again

En del skoluppgifter kan man inte annat än älska!
Som den här med miljöproblem,
när man får skriva om något som verkligen intresserar en.
När man får göra något man tycker om,
som man gärna skulle kunna ägna sig åt på fritiden,
bara man hade tid.
Sitter nu och funderar på hur man kan lösa "mitt" problem,
hur man kan stoppa tjuvjakten på tigrar,
hur man kan stoppa handeln med tigerns kroppsdelar,
hur man får asiaterna att sluta ha malda tigerben i sina mediciner,
hur man kan stoppa människan från att hugga ner all skog där tigrarna bor,
hur man kan göra tigern mer värd levande än död,
hur man kan få bort tigern ur kategorin 'Utrotningshotade djur'.

Sitter ni inne med svar på detta, så kommentera gärna! (A)
Och om ni vill hjälpa till, eller bara läsa mer, så besök WWFs hemsida:
www.wwf.se

Haha, det är vekligen kul när man blir engagerad.
Jag skulle lätt kunna tänka mig att jobba med att rädda utrotningshotade djur i framtiden!
Skulle ni? Varför / Varför inte? :)


Kommentarer
Postat av: Filip

Jag ska ge dig svaren du inte får från experter:

Stoppa tjuvjakten:: Skjut tjuvjägarna

Stoppa handeln: Skjut handelsmännen

Stoppa skogsskövlingen: Skjut Skogshuggarna

Få tigern mer värd: Skjut dom som tycker annat.

Få bort tigern från kategorin nästan utrotade: Skjut tigern. (Då blir den i kategori utrotad istället)



Jag är så smart, vad kan man inte lösa med en kula eller två? :)

2009-10-31 @ 09:07:44
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Då är man inte bättre själv än tjuvjägarna. Vi måste ju föregå med gott exempel! ;)

2009-10-31 @ 09:54:44
Postat av: Filip

Förvisso, man kan inte bekämpa eld med eld :) (Såvida man inte vill bränna ner allt och börja om)

2009-10-31 @ 10:39:12
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Precis! Och det vill vi ju inte. :)

2009-10-31 @ 10:40:55

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0