round here

Fredag förmiddag, och idag är det plugg som gäller!
Naturkunskaps-uppsats: "Miljöprojekt".
Vi fick välja ett miljöproblem, och skriva en rapport om det.
Själv ska jag skriva om den utrotningshotade tigern.
Vilken tiger har jag dock inte bestämt än.
Varför tiger?
Tigrar har alltid intresserat mig.
Det började redan när jag såg Nalle Puh,
och Tiger blev en favorit.
Jag har varit intresserad av djur ända sedan jag var liten,
och jag ser utrotningshotede djur som ett stort problem som vi
människor borde ta tag i.

Det jobbiga är att jag måste få ihop 2 A4-sidor,
och jag kan inte skriva på min dator eftersom Word inte funkar...
Men det är kul att vi får skriva om något intressant,
och vi fick ju nästan välja i princip vad vi ville.
Det mesta kan ju kopplas ihop med miljöproblem.

Fastnade framför tv4as Nyhetsmorgon i morse.
Det var några som hade besökt ett land,
för att titta på matkulturen och så.
De var även inblandade i ett projekt för skolmat
till eleverna i det landet (tror jag).
Så de besökte en skola, och fick se hur det gick med projektet.
Dom beskrev glädjen dom såg i barnens ögon när dom åt,
och hur mycket maten påverkar skolgången.
Det var nu fler som gick i skolan, när de fick mat.
Maten ökar även koncentrationsförmågan,
vilket gör att barnen lättare tar in kunskap.
Och som dom sa: kunskap är en väg ut ur fattigdom.
Jag tycker verkligen att vi ska vara glada
över att vi har skolmat här i Sverige.
På min förra skola klagade nästan alla på maten.
Visst, det var inte värdens godaste.
Men jag tycker ändå inte att vi ska klaga,
när vi har det så mycket bättre än så många andra.
Tänk på det.


Kommentarer
Postat av: Filip

När jag hör utrotninghotade djur tänker jag direkt på Dodo-fågeln x) Maten på klockar är hemsk... Nu på gymnasiet är den väldigt bra dock! :D

2009-10-30 @ 12:40:01
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Svar till Filip; Den är inte hemsk. Jag tyckte tillochmed att den var god, för det mesta. Kinkighet och grupptryck gör att maten uppfattas som hemsk, när den egentligen inte är det...

2009-10-30 @ 12:46:54
Postat av: Filip

Du har rätt på den punkten att vi är kräsna... Men men... lyckas man stoppa lavinvågen av negativa intryck så stoppas det. Samma mat i finare förpackning med andra ord! :)

2009-10-30 @ 14:11:32
Postat av: Lina
http://lifeaslina.blogg.se/

Precis! Det jag menar :)

2009-10-30 @ 14:14:32

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0