Taizé

Fick något ryck häromdagen när jag skulle äta frukost.
Började sakna Taizé grymt mycket.
Eller saknade iaf alla måltider.
Jag började sakna att stå i matkön,
få en brun bricka och en ljusblå, djup plasttallrik.
Dricka vatten ur skål, äta med sked.
Sitta där, bakom Oyák, allihopa.
Jag började tillochmed sakna maten,
som mest smakade Ullakarins aromat-krydda.
Chokladen som vi fick till frukost,
som vi använde till att bre smörgåsarna med.
Jag saknar gemenskapen.
Precis som dom sa.
När vi åkte därifrån skulle vi sakna det här.
Vi skulle sakna att äta med sked.

Får såna här ryck ibland, och börjar sakna något...
Jag längtar till nästa gång, för visst ska jag dit igen!

Kommentarer

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0