Svarta Vykort, En bok om tröst / Marcus Birro



Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Precis som fotboll och målningar är skrift en konst, och Birro behärskar den mer än väl. Han använder det svenska språket för att beskriva hur han känner, hur det känns att genomgå det han har genomgått. Han gör det bra. Han berör mig. Det är svårt att inte känna hur det bränner bakom ögonen när han skriver hur han förlorar sina barn. När han skriver om sin sorg, om döden som tog hans barn ifrån honom, Jonna och världen. Hur han är en far utan barn.

" Jag tänder mina ljus och det gör varken från
eller till.
Men bara det faktum att alla vi med stor sorg gått
upp, klätt oss och tagit vår promenad till kyrkogården
bevisar trots allt att livet är outsägligt och fantastiskt,
och att kärleken är starkare än döden. "
s. 51

Rekomenderas starkt. 5/5


Kommentarer

haha helst inte ;) men du kan få låna dem haha :D

2010-01-05 @ 18:12:55

Sv.Ja det är så! haha kanske för att de flyger iväg?

2010-01-05 @ 23:17:55

Sv. kan vara det ;)

2010-01-05 @ 23:52:04

Ja den kanske man ska läsa då :)

2010-01-06 @ 11:49:49

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0