VARGEN, DÖD ELLER LEVANDE?!?

Själv föredrar jag levande.
De säger att de skjöt varagarna pga inaveln. Visst, det köper jag. Men så läser man det här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27055&a=1855293 Nämligen att de skjutna vargarna var "felfria" om man kan säga så.

Jag är emot vargjakten. Visserligen lever jag inte med vargen runt hörnet, men jag tycker fortfarande att det är onödigt. Älgjakten är okej, eftersom man äter älg. Vargen gör man inget med, mer än mördar. Det är ingen nytta med det. Vargen är "farlig", och dödar hundar, boskap och är farlig för människan, har man läst i tidningen. Människor vill ha bort vargen, eftersom den är så "vild" och "aggresiv". Om jag får fråga, har inte fler dött pga människan, än vargen? Människor är farliga för människor, ja men då tar vi och skjuter X antal människor! Klart vargen blir irriterad om någon inkräktar på dens revir!

bild från Orsa Björnpark

Hur står ni i varg-frågan?

(Haha, sry för mina små utbrott ibland. Jag bara måste.
Varg ♥♥ )


Kommentarer
Postat av: Filip

Men det gör vi ju redan, skjuter ett X antal människor som är farliga! :) Vi har 200 vargar för sjutton. 200. Oo

2010-01-20 @ 21:47:00
Postat av: Jubjo
http://smaletsmart.blogg.se/

That´s the spririt Lina!;D Jag håller helt och hållet med dig om att vargjakten är fullkomligt onödig och det är bra att du säger vad du tycker! Vem fan är människan att ta sig friheten att bestämma över liv och död? Och till Filip vill jag säga: Vi har 200 vargar, och 9 miljoner människor. Vargar jagar hundar, människan har: Föstört en planet, utrotat x antal arter, mördat varandra i decennier och har dessutom det oförskämda modet att påstå att den är intelligentast! Vem är det som ska skjutas?

2010-01-20 @ 22:31:15

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0