WELCOME TO MY LIFE

Läs?

Jag tycker inte om vintern.
Inte nog med att det är kallt, och att man får astma så fort man går utanför dörren.
Huden blir hemsk av den torra luften och kylan. I kombination med en rakhyvel som inte är den bästa, och lite eksem som fortfarande finns kvar, blir mina ben förskräckliga. Jag ser nästan misshandlad ut. Det kliar så in i h*lvete på kvällarna/nätterna. Det gör det inte bara svårt att sova, det pryder även mina små ben med blåa och röda märken. Blåa, ja. Jag kliar så att jag får blåmärken. Det kan inte vara riktigt normalt? Ni vill inte se mina ben och jag vill inte att ni ska se mina ben, så jag tänker inte lägga ut någon bild.

Det är inte bara det att det svider och gör ont heller. Det syns ju. Och man känner sig inte så himla fräch med sönderkliade ben, t.ex. på idrotten. Man känner sig rent utav äcklig. Att man har levt med det här, och ha armar fyllda med gamla ärr som inte går bort, är inte särskilt kul. När jag var mindre använde jag bara långärmade tröjor och långbyxor. Jag skämdes. Men ekemen blev bättre, och jag började gå i kortärmat och shorts. De senaste vintrarna har det börjat komma tillbaka, mer och mer. En del i det är säkert att jag tränar mer och duschar då mer, vilket torkar ut huden. En annan del är självklart luften, som blir torrare på vintern, och att jag kanske inte är lika noga med att smörja in mig, som mamma och pappa gjorde åt mig när jag var liten.

Ni vill inte byta hud med mig.
Men om ni skulle veta om någon mirakel-salva/kräm/lotion/annat får ni gärna dela med er av era kunskaper :)


Kommentarer

jag blir också grymt torr på vintern :/ förra vintern fick jag komma till vårdcentralen flera gånger för att jag fick massa utslag på just benen (p.g.a kylan och att jag duschar alldeles för varmt och för ofta). jag har fått olika salvor & sånt men ingenting fungerar sådär superbra.. nu är jag hur torr som helst i ansiktet, hela vänstra sidan faller sönder känns det som :-S asdrygt och det ser inte speciellt fint ut :/ intressant mmmm :-)

2010-01-18 @ 22:32:50
Postat av: FiIip

Som ren naturvetare ska jag ge dig receptet till en wonderlotion. Den är extremt billig och lätt producerad. Dock väldig känsligt för vissa.

Vill du veta vad? Svaret är sperma.



INGET SKÄMT.

2010-01-19 @ 01:00:53

Åhh Lina, du ska väl itne behöva ha sånt =(<3

Mathilda var likadan när hon var liten, ush hur hon såg ut. Anton är idag lika dan han och har fått massa kortisonsalvor utskrivna. Detta fick mathilda men det funkade inte på henne, dock fick hon komma till nån hudspeciallist som rekomenderade en salva som är receptfri och heter Locobas. På ett par dagar kunde man se en otrolig skillnad^^



Hoppas det blir bättre i alla fall, och du vet (såg i ditt inlägg ovanför) man FÅR KLAGA:D



<3

2010-01-19 @ 01:13:46

Skriv något roligt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0